Tuesday, January 23, 2007

Jahaja... Jag har en morfarskofta som faktiskt inte får mig att se ut som en morfar, iallafall inte på det dåliga sättet. Alla krockar med mig, det är inte jag som krockar med dem och det kan vara så att jag inte har några som helst kognitiva förmågor. Vi har haft strömbrott och eldat, idag har jag sovmorgon och återhämtar mig från gårdagens totala nedfrysning som blev resultatet av en "härlig promenad med korvgrillning i det sköna vintervädret". Ha! Jag har eventuellt tröttnat på att styrketräna vilket gör att min identitet känns mycket osäker och nu vill jag handla Kläder Till Mupp. Börjar våga tänka så. Lite. Och snart ska vi kolla in Dolly!

För tillfället befinner jag mig på mitt Djupt Hatade Jobb. Jag har lidit svidande nederlag i Whist såväl som Fia samtidigt som jag desperat pimplat kaffe. Jag är därför en speedad, arg varelse som behöver puckla på nåt. Jag borde inte hålla på med något överhuvudtaget som innebär att jag kan förlora, åtminstone inte om jag ska umgås med människor efteråt. Jag borde nog inte jobba med människor överhuvudtaget, det känner jag mer och mer. De är inte alltid så charmiga. Ofta har jag fullt upp med att vara en själv. Ibland tror jag inte ens att jag tycker om dem. Illa att jag är socionom.

Nåt jag tycker om däremot. Är muppen i magen. Den är nu 13 veckor och 2 dagar. Gosh. Jag ska... bli mamma. Om allt går som det ska, vilket jag knappt vågar tro än. Pratade med systerdotter Alva 2 år igår och den lilla skrutten berättade mycket inlevelsefullt om sin snögubbe och om dagis och pulkan och godis. Och så fattade jag helt plötsligt... att jag kanske oxå ska ha en sån där. Fast även om jag förstår ibland så förstår jag inte. Det kan man nog inte.

... och alla bär vi halsdukar från KappAhl.

No comments: