Saturday, January 13, 2007

Nu planerar vi bröllop. Så smått. Min husläkare var ingen läkare alls och de glömde bort mig. Jag har ledsnat på bulgur och falafel och äter numera fisk, soppa och sånt. Tomatsås och stavmixer är farligt och mitt hår eller bristen på hår är alltid ett hett ämne. Det är konstigt det där. Att kvinnlighet verkar sitta i håret. Och det är inte längden som avgör, inte enbart. Har man kort hår i frisyr så är det OK. Skalar man bort hela skiten så är det inte OK. Jag tänker mig att det beror på att man signalerar att man inte bryr sig om att piffa. Att man inte lägger tid på att göra sig så snygg som möjligt. Och hår står tydligen för kvinnlighet mer än bröst. Jag har bröst men inget hår. Ändå uppstår ibland tvivel på min könstillhörighet. Jag har vänner som har långt hår men inga bröst alls. Ingen undrar någonsin ifall de är tjejer eller inte. Mycket skumt. Nå. Nog.

Jag klev nästan på en hund när jag skulle på pendeln iförrgår. Det är mycket dumt att tränga sig först in i tåget när man Reser Med Pudel. Det är också mycket dumt att göra av med alla pengar så att man inte har råd att betala sin bensin. Då är man tvingad att kliva på hundar på pendeltåg.

Knodden har nu legat i magen i tre månader. Vi hoppas att det betyder att den tänkt stanna därinne så länge som man tydligen behöver för att komma ut med alla tillbehör.

Jag sitter i en knivig jobbsituation. Jag skulle vilja gå på dagen, säga tack och adjö du överjävliga chef. Tack för den här tiden, jag har hatat varenda dag. Och här är numret till en bra terapeut. Tyvärr så är det lite svårt. Snart ska jag gå igenom en adoptionsutredning. En fast anställning som nåt så vuxet som socionom låter aningens bättre än A-kassa. Och så det där med föräldrapenning och grejs. Nå, man ska inte gnälla. Har jag hört. Det håller jag inte med om. Gnälla ska man, annars går man sönder. Det bör dock vara med måtta. Annars går man oxå sönder, bitterkärringvirus. Det ska man passa sig för, det kan bli kroniskt.

Nu tänkte jag citera Winnerbäck men det tänker jag inte göra. Så att du vet.

På måndag ska jag ut och dricka öl med min flickväns ex-man. Nästa helg ska jag göra ett besök i utelivet. Eventuellt. Jag har tränat sönder ryggen men det låtsas jag inte om och min rumpa vill ha massage. Jag har varit mammig och kokat varm choklad till gamla män. Jag längtar efter vin, det blir inte så mycket sånt just nu. Jag är lite svartsjuk utan anledning och promenerar utan MP3 och lyssnar på tyst. Fisken på badrumsgolvet är på plats igen, jag drar ur alla sladdar och försöker inte ens låtsas att jag är normal.

Häpp!

2 comments:

Anonymous said...

Vackert språk!

aequinoxia said...

Haha - jag hittade dig! :-)

Jag brukar inte tigga om bloggbesök, men jag skulle behöva ett annat perspektiv i dag... Om du orkar.