Saturday, March 8, 2008

Tokmycket snö.

Indeed.

Jag befinner mig återigen i norrländska hemtrakter. Ensam denna gång lika med nåt helt annat än det förra besöket. Imorgon åker jag tillbaka till Storstaden. Jag vet inte om jag är mer utvilad rent sömnmässigt. Att sova non-stop i tre dygn var planen. Tyvärr så har synen på normalitet kopplat till sömn blivit något skev efter det senaste årets bebisnätter. Jag vaknar bright and early kring femtiden och är övertygad om att natten är slut. Jag känner mig ändå utvilad, i själen. Påfylld. Fy fan så skönt, att ha sig själv att tänka på en stund. Att bara ta på sig jackan och skorna och gå.

Jag saknar Bebis och Fru och det blir lagom att åka hem manana. Men tiden har gått fort, det har varit helt nödvändigt och mycket bra. Att få tänka utan att tänka konkret. Att få lite distans.
Ett täcke av tankar... som jag inte hinner tänka hemma eller som faktiskt inte g å r att tänka när man är mitt i. Dessutom har jag köpt världens snyggaste Converse på 70%rea. Sånt gör mig så fruktansvärt nöjd.

Jag har bedrivit studier i heterosexuella förhållanden. Jag börjar ana vad som ligger bakom. Jag har överhuvudtaget sysselsatt mig med djupdykningar kring sexuell/ emotionell attraktion, förhållanden kopplat till bekräftelse och skapande av ett liv. Jag kan ännu inte redogöra för resultatet av grubblerierna men jag tror att världen kan vara större än jag trott.

No comments: