Friday, December 7, 2007

Idag. Och morgonen efter.

På konkret Alain Topor-vis. Jag har lagat lyx-morotssoppa med saffran, färskpressad apelsin och ingefärsyoghurt. Den blev en succé. Jag har pajjat ännu en mobil enbart genom att äga den och jag undrar om min beröring kortsluter. Nu sitter jag framför datorn med sovande Bebis och jobbar vidare på min musarm. Jag har inte krockat, jag har inte krossat nåt men jag har sprungit till djuraffären för att köpa kattmat. I ett par skor med hål under, i hällregn och fått knata runt i en våt socka resten av dan. Jag ska laga paj med fetaost och soltorkade tomater och med tanke på den procentuella delen av dagarna som tillbringas i köket känner jag mig väldigt huslig och Martha Stewart-lik.

Nu är det nästa morgon och jag har drömt att jag körde över en hund. Det hände vid vår brevlåda och hunden ägdes av ett gulligt gammalt par och jag förstörde deras liv. Nu har Fru tagit över bebisskiftet och jag borde lägga mig och sova en stund till men har inte riktigt ro. Vi har inga pengar, jag funderar över ifall jag kan ta mig råd att träna eller inte och var jag isåfall ska träna. Och när.

Kalt, oengagerat och inget prat om hur det känns. Bara fakta. Så som det ska vara. Jag är en flitig student.

No comments: