Saturday, December 22, 2007

I den gula klänningen med svanar är hon så söt.

Klockan 04.20 i casa Kaos: Bebis vaknar för 97:e gången, mamma Fru har ammat och ammat och ammat, vi provar ny taktik och mamman Jag går upp för att ge Alvedon och byta blöja. Bebis skriker så mycket hon kan, förkyld.

Mamman Jag tänker "Vad i helvete V I L L du???"

Säger "såja, såja".

Ytterdörren låter bangbangbangboff. ADHD- katten försöker bryta sig in, jag öppnar irriterat, Bebis skriker ännu mer. Katterna rusar in, låter, river och dör utan ögonblicklig mat. Som kräver att Mamman Jag gör en knäböj, får fram kattmaten, lyckas hälla upp, hindra ADHD-katten från att äta sin magra systers torra likdelar i kulform, upp från hukande ställning, ställa in maten. Allt med skrikande Bebis i famnen.

Försöker dansa till sömns, Bebis vaknar ordentligt, är skitglad, skrattar och vill äta på sin bil. Jag ger upp hoppet om mer sömn.

All respekt till all världens mammor. Till de som inte bryter ihop och till de som gör det.

No comments: