Monday, December 31, 2007

Tvåtusenåtta.

Långa, böjda ögonfransar. Har Bebis fått.

Meny ett; Chévretoast med honung och valnötter på salladsbädd. Vitchokladkesella med blåbär och hallon. Champagne. (Vi hann inte till systemet. Det blev rödvin bubblat i Soda Streamern istället.)

Meny två; grönsaks- och kycklingpuré. Paradispuré.

I år firade vi hemma. Jag har överdoserat folk och prat och mingel. Alltså lovely med bara Fru, Bebis och Mig. Bonusbarn åkte till mormor och morfar för att smälla av en himla massa stora grejjor.

(Jag tänker väldigt sällan på att jag är regnbågsmamma numera. Visst finns det vissa tillfällen, vissa situationer, när det blir påtagligt och stort. Att det är nåt annorlunda. Att vi är nåt annorlunda. Men... mest i början, när allt var nytt. Nu, i den vardag som det blivit, handlar funderingarna nästan inte alls om detta. Nu är det mera

hur fan ska vi få henne att sova hur ska vi få henne att sluta amma hur ger vi henne power och självkänsla känner hon att vi älskar henne är hon trygg vågar vi lämna bort henne till den eller den hur får vi tid till Oss?


Som alla andra. Dessutom har jag ju inget att jämföra med. Jag har bara varit "en sån här mamma". Ett liv med bebis är svett, oavsett om man har en fru eller inte.)

Första dagen på nya året är bättre än den sista på det gamla. Vi vann 100 kronor på en trisslott och allt är möjligt. Den 1:a januari har tillbringats med picknick i Friskishallen där Fru meckat nytt pass och där Bebis och jag dansat framför speglar. Jag tänker inte sammanfatta 2007 eller önska inför 2008. Det blir som det blir ändå. Förhoppningsvis blir det fint. Kanske blir det året jag slutar tro att jag har allt i huvudet och kanske blir det året jag börjar använda almanacka.

No comments: